Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii Środowiska

 

 

KARTA MODUŁU

 

 

Marketing w gospodarce wodnej

 

Rok   V   semestr   9

Kod modułu:              IS.0909.WY/IW                                                          Liczba punktów:               4

Rodzaj modułu:          wybieralny na specjalności IW                                      Liczba punktów ECTS:      4

 

Jednostka realizująca moduł:            Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej

Kierownik modułu:                            Dr inż. A. Potocki

 

Prowadzący zajęcia:

Dr inż. A. Potocki  (wykłady)

Mgr inż. J. Michałowski, mgr inż. J. Bonenberg, mgr inż. B. Twaróg  (ćwiczenia projektowe)

 

Cele i spodziewane efekty kształcenia:

 

Celem modułu jest przekazanie podstawowej wiedzy o marketingu oraz zapoznanie studentów z zasa-dami aplikacji tej wiedzy w gospodarce wodnej. Moduł wyposaży studenta w umiejętność promocji działań i efektów gospodarki wodnej, także w przypadku antagonistycznego otoczenia.

 

Program merytoryczny modułu:

 

·        Pojęcie rynku i marketingu. Marketing dóbr i idei. Marketingowa klasyfikacja organizacji działających w gospodarce wodnej.  Otoczenie gospodarki wodnej. Organizacje służące otoczeniu (OSO).

·        Klasyfikacja rynków. Niedomogi rynku w gospodarowaniu zasobami wodnymi.

·        Teoria potrzeb. Psychologiczne i ekonomiczne aspekty potrzeb wodnych. Konsumpcyjne zachowania jednostki. Kulturowe i cywilizacyjne uwarunkowania zaspakajania potrzeb wodnych.

·        Marketing strategiczny i operacyjny. Marketing-mix. Marketingowe 4-P. Marketing w organizacji i w realizacji przedsięwzięć. Marketing w inżynierii wodnej.

·        Komunikacja społeczna. Reklama, propaganda, informacja. Public relations w gospodarce wodnej.  Formy przekazu informacyjnego. Stosunki ze środkami masowego przekazu.

·        Cele, zasady oraz formy informowania społeczności lokalnych o przedsięwzięciach w gospodarce wodnej. Informowanie i komentowanie. Konflikty i negocjacje. Sztuka przekonywania (retoryka).

·        Badania marketingowe. Zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji. Badania pierwotne i badania wtórne. Ankieta, obserwacja, eksperyment.

 

Słowa kluczowe:

Marketing, , konflikty, negocjacje, public relation


Lista wymaganych wcześniejszych modułów:

Podstawy inżynierii wodnej, Gospodarka wodna, Wodociągi i kanalizacja, Gospodarka odpadami

 

Struktura modułu

 

wykłady:                      15        godz./sem.                            praca własna studenta:                 50          godz./sem.

ćw. projektowe:           30        godz./sem.                            Łączna liczba

                                                                                                              godzin:                                   95        godz./sem.

Ogółem godziny

rozliczeniowe:            45        godz./sem.                            konsultacje:                               5        godz./sem

 

Forma zaliczenia modułu:

Egzamin pisemny (test)

Warunki dopuszczenia do egzaminu:  pozytywna ocena prac wykonanych w ramach projektowania.

 

Podstawowe pomoce dydaktyczne:

M. Otte, Marketing, Spółka „GRATIS”, Wrocław, 1991

A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa, 1996

J. Pociecha, Metody statystyczne w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa, 1996

K. Przybyłowski i in., Marketing na przykładach, PWE, Warszawa, 1994

M. Walesiak, Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa, 1996

Z. Zemler, Public relations - kreowanie reputacji firmy, POLTEXT, Warszawa, 1992

 

Administracyjne ograniczenia modułu

minimalna liczba studentów:                

maksymalna liczba studentów: