Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii
Środowiska
Marketing w gospodarce wodnej
Rok V semestr 9
Kod
modułu: IS.0909.WY/IW Liczba punktów: 4
Rodzaj modułu: wybieralny na specjalności IW Liczba punktów ECTS: 4
Jednostka
realizująca moduł: Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej
Kierownik modułu: Dr inż. A. Potocki
Prowadzący zajęcia:
Dr inż. A. Potocki
(wykłady)
Mgr inż. J. Michałowski, mgr inż. J. Bonenberg, mgr inż. B. Twaróg
(ćwiczenia projektowe)
Cele i spodziewane efekty kształcenia:
Celem modułu jest przekazanie podstawowej wiedzy o marketingu oraz zapoznanie studentów z zasa-dami aplikacji tej wiedzy w gospodarce wodnej. Moduł wyposaży studenta w umiejętność promocji działań i efektów gospodarki wodnej, także w przypadku antagonistycznego otoczenia.
Program merytoryczny modułu:
· Pojęcie rynku i marketingu. Marketing dóbr i idei. Marketingowa klasyfikacja organizacji działających w gospodarce wodnej. Otoczenie gospodarki wodnej. Organizacje służące otoczeniu (OSO).
· Klasyfikacja rynków. Niedomogi rynku w gospodarowaniu zasobami wodnymi.
· Teoria potrzeb. Psychologiczne i ekonomiczne aspekty potrzeb wodnych. Konsumpcyjne zachowania jednostki. Kulturowe i cywilizacyjne uwarunkowania zaspakajania potrzeb wodnych.
· Marketing strategiczny i operacyjny. Marketing-mix. Marketingowe 4-P. Marketing w organizacji i w realizacji przedsięwzięć. Marketing w inżynierii wodnej.
· Komunikacja społeczna. Reklama, propaganda, informacja. Public relations w gospodarce wodnej. Formy przekazu informacyjnego. Stosunki ze środkami masowego przekazu.
· Cele, zasady oraz formy informowania społeczności lokalnych o przedsięwzięciach w gospodarce wodnej. Informowanie i komentowanie. Konflikty i negocjacje. Sztuka przekonywania (retoryka).
· Badania marketingowe. Zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji. Badania pierwotne i badania wtórne. Ankieta, obserwacja, eksperyment.
Słowa kluczowe:
Marketing, , konflikty, negocjacje, public relation
Lista wymaganych wcześniejszych modułów:
Podstawy inżynierii wodnej, Gospodarka wodna, Wodociągi i kanalizacja, Gospodarka odpadami
Struktura modułu
wykłady: 15 godz./sem. praca własna studenta: 50 godz./sem.
ćw. projektowe: 30 godz./sem. Łączna liczba
godzin: 95 godz./sem.
Ogółem godziny
rozliczeniowe: 45 godz./sem. konsultacje: 5 godz./sem
Forma zaliczenia modułu:
Egzamin pisemny (test)
Warunki dopuszczenia do egzaminu: pozytywna ocena prac wykonanych w ramach
projektowania.
Podstawowe pomoce dydaktyczne:
M. Otte, Marketing, Spółka „GRATIS”, Wrocław, 1991
A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa, 1996
J. Pociecha, Metody
statystyczne w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa, 1996
K. Przybyłowski i in.,
Marketing na przykładach, PWE, Warszawa, 1994
M. Walesiak, Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa, 1996
Z. Zemler, Public relations - kreowanie reputacji firmy, POLTEXT, Warszawa, 1992
Administracyjne ograniczenia modułu
minimalna liczba studentów:
maksymalna liczba studentów: